Thursday 16 June 2011

KL Gangster. lawan gua bukan 2 orang malek, lawan gua 2 lori.

Tulis dengan ikhlas dan berani.

"aku tak takut mati. cuma aku tak nak mati." "eii mcm syial laa. puii!"
KL Gangster. rating aku untuk filem melayu, compare to semua filem melayu. aku berani bagi 4/5. tapi kalau semua watak dalam tu tak nampak kayu masa bercakap, aku bagi 5/5. tu je yang aku nak cakap.
alamak pendek sgt post aku ni. ok zul. olahan. olahan!

-------------------------------------------------------------------------------------------------





ok lah. gentle cakap, aku eksaited semacam time nak tgk cite nie. tak banyak cite melayu yang mampu buat aku eksaited mcm nie. gile kau, trailer die untuk fight scene dah macam citer thailand. mana tak eksaited. haha.. jujur cakap, aku rasa patut lah kalau aku cakap tahniah buat syamsul sebagai pengarah (bukan sebagai pelakon).

watak-watak dalam cite nie kalau aku hurai satu-satu, blog nie memang dah boleh buat buku lah lepas tu. panjang. serius! cuma aku point out kan yang penting-penting, ajib (sopi jikan rasanya yang pegang watak nie) dan abang long fadil (zizan) adalah watak yang bagi aku memang superb. yang laen ade cacat cela yang perlu ditacap-tacap lagi. lebih-lebih lagi dari segi pembacaan dialog tu. semua skali (kecuali 2 watak yang disebut terdahulu), baek aaron aziz, syamsul, botak, adi putra dan banyak lagi lah, semua macam taik punye keras. tak de jiwa kongsi gelap lansung.

jalan cerita, mantap. serius! aku suke gile cite nie sebab syamsul tak masukkan elemen-elemen kacau daun. contoh, polis, cinta, etc-etc. cite nie straight forward untuk jiwa-jiwa muda. jiwa-jiwa liar. so overall, 4/5. syabas syamsul!

4 comments:

  1. quote "lawan gua bukan 2orang malek, tapi 2lori" memang cool..

    ReplyDelete
  2. aku tak tau kenapa aku sgt biased bila sebut pasal filem hasil shamsul. mungkin kena belajar buang jauh2 dan tonton dulu

    ReplyDelete
  3. Dark Half: Get rid of the bias will do you good coz we do have a lots of talented directors, actors, actresses..etc.

    Fantastic screenplay by Shamsul Yusof.
    Everyone acted very well.

    I was biased against this actor called Sam, but everybody need a chance. So, I dig out most of his films and watched it. Surprisingly, I found out he is very talented, working very hard to be good in each charecter, after all, he convinced me why he is the top favourite of Malaysian.

    ReplyDelete

kongsikan pada kami kritikan anda pula